zondag 24 juli 2011

Inspirerende ontmoetingen in Sarlat. Deel I


Sarlat 2008, met zijn middeleeuwse straatjes, vele acrobaten en muzikanten is voor mij de mooiste van Frankrijk. En in één van die straten staat soms, wanneer de zon schijnt en de zonnebloemen bloeien, Eskelina te zingen.

Eskelina is een Zweedse schone met een fantastische stem die in Frankrijk is blijven wonen en zingen.
Ze speelt gitaar en ze schrijft zelf haar liedjes. Ze spreekt geen Engels maar in mijn eigen Frans ben ik beginnen praten met haar en in haar geheel eigen Frans is ze beginnen terugpraten. Weer thuis schrijft ze naar mij in het Zweeds en een soort Frans en ik antwoord in het Noors en in een anders soort Frans. We schrijven naar mekaar en aan mekaar en we wisselen pennenvruchten en eindproducten uit aan elkaar. Ik schrijf op haar muziek en zij voert een eeuwige zoektocht naar iemand om Zonnebloemenzee voor haar te vertalen. Zij draagt altijd een zonnebloem op haar hart en ik in mijn hart. Onze stemmen gaan zelfs goed samen. We hebben een connectie en dan is de taalbarrière onbetekenend klein.

Wil je haar horen?
http://www.myspace.com/eskelinasolo/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten